miércoles, 26 de septiembre de 2012

NERE PORTAFOLIO ELEKTRONIKOAREN DISEINUA

1.atala-artikuluaren analisia


Portafolios electrónicos para propósitos múltiples: aspectos de diseño, de uso y de evaluación. 

José Luis Rodríguez Illera, Gemma Aguado, Cristina Galván y María José Rubio


Artikulu hau zati ezberdinetan banatzen da: Alde batetik karpeta digitalaren herramienta berria eta hemen portafolioa non aurkitzen den, honen erabilera eta erbailgarritasuna eta azkenik honen balorazioak azaltzen dira.

Hasteko, eta portafolio ezberdin askoren diseinuak daudela jakinda, herramienta berri bat sortu da: karpeta digitala. Hau oinarrizko herramienta izango da. Erabilera akademikoa edukitzeaz gain, pertsonala edo pribatua, kurtso akademiko baterako edo bizitza osorako izango den karpeta da. Diseinu honen barruan hainbat atal aurki daitezke, hiru elementu oinarrizkoetan zatiturik: portafolioak ( pertsona bakoitzak hauek eraikitzen dijoa), sezioak (dokumentuak antolatzeko) eta dokumentuak (ikasleak portafolioa egiteko gordeko dituen artiboak). 

Bestalde, erabilerari dagokionez, sistema honen bitartez, ikasleak nahi hainbeste portafolio aurkeztu ahalko ditu, irakaslerekin berarekin portafolioaz hitz egin hau hobetzeko. Azkenean iraksaleak ebaluatuko du.

Azkenik, artikuluan karpeta digitalaren sistema hau erabili duten pertsonen balorazioa eta datu intersagrriak agertzen zaizkigu. Hain zuzen ere, Murtzian kasu honetan, hiru kurtsotan zehar sistema honekin aritu dira. Agertzen diren balorazioak 82 ikasleren datuak dira.
Erabilgarritasunaren aldetik ikasle kopuru handi batek erabili du irakaslerari portafolioak gutxinaka erakusteko eta   kopuru handi batek dio oso erbailgarria izan zaiola irakasgaiaren edukien jarraitasun egoki bat edukitzeko, eta benetan ikasten ari zarenaren inguruan hausnartzeko.
Sistema hau erabiltzeko erraztasunaren aldetik, jendeak orokorrean erabiltzeko nahiko zaila dela esan du. 

Artikuluak hau guztia esaten duela jakinda, portafolioaz esaten duena hau da: oinarrizko elementuak dira, ikalseak hauen bitartez, ikasitako edukia kudeatu, antolatu eta publikatzen duena.

Nire iritziz, eta artikulu honen egileek dioten bezala, aurrerapen bat iruditzen zait karpeta honen erabilera egitea. Alde batetik irakaskuntzarekin lotutako metodo hauek oso aurerakoiak eta modernoak sueratzen zaizkit, gainera orain teknologiaren munduan erabat barneraturik gaudela kontuan hartzen badugu. Portafolioaren kontua oraindik argitzear daukat baina orain arte dakidanarekin interesgarria izan daitekeela uste dut. 




2.atala-portafolio proposamena




Nire portafolioa, ingurune akademikorantz bideratua egongo da hasiera batean, hain zuzen ere Komunikatzeko trebetasunak eta IKT irakasgaian oinarrituko naiz. Denborarekin, portafolioa zer den, nola erabiltzen den... argitzen joango garen heinean, hau formaz aldatuz, beste irakasgaietarako erabiltzen, ingurune pertsonalera bideratuz, gauzak gehituz joango naiz. 




Komunikatzeko trebetasunak eta IKTren barruan hainbat azpiatal eginen ditut: lanak, etxerako lanak, apunteak, azterketa datak, balorazioak...  





No hay comentarios:

Publicar un comentario